26 Oktober 2009

Bonus...Oh Bonus....


Di akhir-akhir pembentangannya barulah PM Datuk Seri Mohd Najib mengumumkan bahawa pemberian wang bonus untuk penjawat awam di panjangkan kepada semua penjawat awam yang lain.Apa yang kita maklum ,sebelum ini jawatan sokongan telah pun di berikan oleh kerajaan menjelang aidilfitri yang lepas sebanyak RM500.00.Jadi apa yang ditunggu-tunggu oleh keseluruhan warga awam terjawab dengan pengumuman tersebut.Terima kasih Datuk Najib....Alhamdulillah syukur kepada Ilahi di atas pemberian itu...walaupun ada dikalangan penjawat awam yang menentang kerajaan secara terang-terangan atau sembunyi-sembunyi,mereka pun turut berlapang dada dengan pemgumuman itu.Em mujur lah ada kerajaan yang dikatakan rasuah ini,yang dikatakan korupsi ini,yang dikatakan pengkhianat kepada rakyat ini,yang di katakan altantunya ini,yang dikatakan perkauman ini,yang dikatakan menindas rakyat ini dan bla..bla..bla..bla..yang saban tahun mengumumkan bonus untuk kita menarik nafas lega sedikit.Kalau nak mengharap kepada kerajaan yang depa dok kata memperjuangkan keadilan,memperjuangan hak rakyat,tidak mengamalkan rasuah,kerajaan telus,kerajaan yang pemimpinnya islamik dan bla..bla..bla..hampas pun tidak ada.Maka kerajaan BN jugaklah yang dok bagi kat hang wahai warga awam pembangkang...!!!!
Oleh itu insaf lah wahai warga penjawat awam yang musang berbulu ayam.Tapi kalau semua warga awam yang berbulu ayam itu masih juga nak berpatah arang,saya cabar supaya letak jawatan dalam kerajaan yang kalian dok mendokong visi dan misinya sekarang ini.Hah kalau dah keluar kerajaan tu, lantak hang lee nak hentam kerajaan ke,nak apa ke .Tapi kalau masih dalam kerajaan,rasanya teramat janggal untuk hang nak hentam kerajaan.Orang panggil tak kenang budi orang.."menasia penama tak tahu balas budi orang nie"...??

5 ulasan:

  1. ustaz penjawat kakitangan awam ko kakitangan umno?

    umno bagi make ko Allah Taala bg make??
    parti dan kerajaan bukan benda yg sama.
    parti lain..
    kerajaan lain..

    tanggung jawab sbg seorang muslim lain pulok..

    BalasPadam
  2. ooo patut pun hang dok sokong pembangkang,itu pun tak tau kee?bukankah kerajaan itu terbentuk oleh kerana parti?parti yang menang barulah boleh bentuk kerajaan dan dapat memerintah dan dapat mengubal akta dan undang-undang.undang2 ,akta dan visi dan misi tulee yang hang dok dokong dalam sektor awam tu..kalau tak kerana parti kerajaan mana nak terbentuk tempat kita nih?nak tanya hang sebab apa PR tak leh memerintah...? tak mahu ke? jawab nya tak menang pilihanraya..bila tak menang ,tak leh jadi kerajaan dan tidak ada kuasa untuk mengubah undang2,akta dan sebagainya.penjawat awam menjalankan misi n visi serta akta yang telah di gubal oleh kerajaan yang menang..tak usah cakap lee hang tak tau apa pun nih...tak layak nak berbahas lagi..

    BalasPadam
  3. kalu betul ustaz kata ni, tukguru nik aziz dah lama bulih bercakap, berbicara dlm radio...

    BalasPadam
  4. datuk najib bawa beg utk bhg2kan kekayaan kpd kroni bukan utk rakyat...

    ustaz tolong nganga mulut luas2 aaaa.. kalu sempit nanti duit tak masuk plak..

    bn shj layak utk salahguna duit rakyat

    BalasPadam
  5. duait rakyat penama..? berapa hang bagi duit hang kepada kerajaan setahun...kalau setakat gaji 2 ribu lebih sebulan...harus diingat...negara kita mendapat perolehan yang banyak hasil dari cukai-cukai jutawan-jutawan dalam negara yang kebanyakkan orang cina...kalau setakat kita orang melayu dok toreh getah..dok tanam padi ,...tak de cukai pun...malah kerajaan plak yang dok bagi subsidi..

    BalasPadam